martes, 31 de marzo de 2020

CURSO: 3RO SECUNDARIA. SECCIÓN A y B

ATENCIÓN: HOY SÓLO PUBLICAREMOS ASIGNACIONES DE INGLÉS. 
Departamento de Lenguas Extranjeras
Asignatura: Inglés
Prof. Harrison Jáquez

Competencias fundamentals:
-        Comunicativa
-        Pensamiento lógico, creative y crítico

Funciones comunicativas:
-        Comparar y contrastar alternativas

Concepto: Lengua y comunicación

Copiar en el cuaderno y enviar las imágenes a este correo antes del Viernes 03 de Abril: harrison4d@gmail.com
‘’Cada imagen debe tener su nombre complete, numero y curso’’
Cualquier duda preguntar

Lectura: The Great Garbage Patch
(Los estudiantes que tienen libro lo pueden leer en la pg 33)

THE GREAT GARGABE PATCH

Before reading.

1.     Write about the things you have used today which contain plastic.
 After reading.

2.     Write TRUE or FALSE.
a.      The Great Garbage Patch is in the Pacific Ocean. ______
b.     Charles Moor discovered the Great Garbage Patch. ______
c.      100,000 sea birds die because of the plastic each year. ______
d.     You can’t see a lot of plastic. ______
e.      Plastic particles from the sea can end up om your plate. ______
f.      David de Rothschild tried to find the Great Garbage Patch in the Plastiki. ______
g.     The Plastiki was made of plastic bottles. ______

3.     Read the article again and decide what these numbers refer to.
a.      100 million
b.     1 million
c.      100,000
d.     3
e.      12,000
f.      12,500

4.     Find the following words in the article.
a.      An expert in the sea: oceanographer
b.     A marine reptile with a shell:
c.      Very small sea plants and animals:
d.     Someone who’s concerned about protecting the environment




Recuerden cuidarse y consumir vitamina C suficiente. Lavense las manos continuamente y quedense en casa. Mantenganse repasando y espero volver a verles pronto!
 Teacher Harrison Jáquez   

1 comentario: