CURSO: 5TO SECUNDARIA. SECCIÓN A y B
Departamento de Lenguas Extranjeras
Asignatura: Inglés
Prof. Harrison Jáquez
Competencias fundamentals:
-
Comunicativa
-
Pensamiento
lógico, creative y crítico
Funciones comunicativas:
-
Narrar
hechos reales e imaginarios
Concepto: Lengua y
comunicación
Copiar en el cuaderno y enviar las imágenes
a este correo antes del Lunes 20 de Abril: harrison4d@gmail.com
‘’Cada imagen debe tener su nombre completo,
numero y curso’’
Cualquier duda preguntar
Introduciendo la Unidad 5
Unit overview
I.
Copiar todos los puntos,
pero solo traducir el punto 1 (LO AZULADO)
1. Vocabulary
Medicine and surgery: anaesthetic, cosmetic, cure,
enlarge, ethical, incisión, infection, inject, intervention, needle, operating
theatre, perform, pin back, procedure, reconstruct, recover, reduce, remove, replace,
reshape, scalpel, scissors, stitches, syringe, treat, undergo.
Expressions with get: get a cup of tea, get an
email, get an impresión, get a present (for someone), get a tattoo, get a visa,
get bigger, get breakfast, get bullied, get cold, get cosmetic surgery, get
facts, get fined, get here, get home, get ill, get locked out, get nightmares,
get tickets.
Compound adjectives with -ing
Verb zone: fit in, look like, put up with, stand out,
take after.
Fase 2 face: gosh, yes I`ve seen it all now, shoot!
2.
Grammar
Second and third conditionals
Expressing regret
Third conditional inversión
3.
Pronunciation
I WISH
and IF ONLY
4.
Recycled language
Modals
Past
simple
II.
1. Visitar el siguiente
enlace y ver el video de Richard Norris. https://www.youtube.com/watch?v=C0KKwmo0gD4
2. Visita
el siguiente enlace, lee y completa el ejercicio.
a.
What Happened to Richard Norris?
b.
What was your reaction after seeing the video and
reading what happened to him?
c.
Write a brief summary of his story.
No hay comentarios.:
Publicar un comentario