martes, 28 de abril de 2020

CURSO: 5TO SECUNDARIA. SECCIÓN A y B

PUBLICACIONES DE HOY: INGLÉS.  
Departamento de Lenguas Extranjeras
Asignatura: Inglés
Prof. Harrison Jáquez

Competencias fundamentals:
-        Comunicativa
-        Pensamiento lógico, creative y crítico

Funciones comunicativas:
-        Narrar hechos reales e imaginarios

Concepto: Lengua y comunicación

Copiar en el cuaderno y enviar las imágenes a este correo antes del Lunes 20 de Abril: harrison4d@gmail.com
‘’Cada imagen debe tener su nombre completo, numero y curso’’
Cualquier duda preguntar


Introduciendo la Unidad 5

Unit overview
I.                Copiar todos los puntos, pero solo traducir el punto 1 (LO AZULADO)
1.     Vocabulary
Medicine and surgery: anaesthetic, cosmetic, cure, enlarge, ethical, incisión, infection, inject, intervention, needle, operating theatre, perform, pin back, procedure, reconstruct, recover, reduce, remove, replace, reshape, scalpel, scissors, stitches, syringe, treat, undergo.

Expressions with get: get a cup of tea, get an email, get an impresión, get a present (for someone), get a tattoo, get a visa, get bigger, get breakfast, get bullied, get cold, get cosmetic surgery, get facts, get fined, get here, get home, get ill, get locked out, get nightmares, get tickets.

Compound adjectives with -ing

Verb zone: fit in, look like, put up with, stand out, take after.

Fase 2 face: gosh, yes I`ve seen it all now, shoot!

2.     Grammar
Second and third conditionals
Expressing regret
Third conditional inversión

3.     Pronunciation
         I WISH and IF ONLY
4.     Recycled language
Modals
Past simple


II.               1. Visitar el siguiente enlace y ver el video de Richard Norris. https://www.youtube.com/watch?v=C0KKwmo0gD4
2. Visita el siguiente enlace, lee y completa el ejercicio.

a.      What Happened to Richard Norris?
b.      What was your reaction after seeing the video and reading what happened to him?
c.      Write a brief summary of his story.




No hay comentarios.:

Publicar un comentario